Autumn Leaf

Jag är nu hemma i hålet på mitt delade pass och slog just på datorn. Upp ploppade en ruta att iTunes ville uppdatera sig.. trevligt tänkte jag, kanske ser den ännu snyggare ut sedan. Nu var det ingen uppdateringen i utseendet den utförde, men när den var klar ploppade iTunesbiblioteket upp och med blicken fäst från rutan som var öppen innan tittade jag rakt på en låt som kändes nästintill som den ultimata för mitt humör, vädret utanför och alla färger i omgivningarna som färgat av sig på min insida. Fick därför den oktoberblekt strålande idén att göra en höstlista av låtar jag har inlagda i iTunes. Håll till godo...

Winding Road - Bonnie Somerville
Pure Shores - All Saints
Orange Sky - Alexi Murdoch
Estás - Beth
Blue Eyes - Cary Brothers
Drifting - Sarah McLachlan
A Love That Will Never Grow Old - Emmy-Lou Harris
Such Great Heights - Iron And Wine
Shoot The Moon - Norah Jones

Starálfur - Sigur Rós

World On Fire - Sarah McLachlan
The Only Living Boy In New York - Simon & Garfunkel
Hafsól - Sigur Rós

Ett annat tips på höstmusik är dessa album (vilka innefattar de flesta nämnda låtar):
Sarah McLachlan - Afterglow
Garden State Soundtrack
Sigur Rós - Ágaetis Byrjun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0