Dagens vardagshjältar

Varje gång jag åker hemifrån nedåt stan åker jag förbi en byggarbetsplats. Det är HSB som bygger kvarteret Klinten. Väldigt fint ser det ut att bli på bilderna... i verkligheten är det fortfarande bara tre betongklumpar på olika höjd, trots att bygget varit igång sedan december ifjol. Fast jag har ju ingen kunskap i hur husbyggen fungerar så det är kanske en normal arbetstid.. särskilt när man bygger på ett berg. Vad jag erfarat var det visst problem med sikten vid den nya infarten som skymdes av en liten bergskam man var tvungen att spränga bort.

I morse när jag åkte till jobbet var det riktigt kallt. Så kallt att marken var vit av frost och ansiktet blev stelfruset när jag gick till bussen. Då tänkte jag på byggarbetarna som ska stå ute hela dagen och arbeta med kall stål och sten utan någon annan värmekälla än en barack. Beundransvärt tycker jag.
Dagens vardagshjältar: Byggarbetarna.

hsb.se/brfklinten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0