Gulgrönt eller Gröngult?

Nu har jag inte skrivit på några dagar men ändå klickas det på min blogg i hopp om att jag har skrivit något nytt.. även om statistikpinnen sakta dalar längre och längre ner. Jag har haft mina tankar mest på en och samma sak under helgen, därför har övriga funderingar stått lite åt sidan.

Men...
Igår när jag gick till jobbet för mina 3h i telefonen såg jag att den stora lönnen framför ingången blivit mycket kalare på löv sedan sist jag tänkte på att titta upp på den. Den såg också lite underlig ut, för på de nedersta grenarna var vissa löv fortfarande gröna men ju längre upp i kronan jag tittade blev löven allt gulare, brunare, mer torkade och på de översta kvistarna satt inte ett enda löv kvar. Märkligt tänkte jag, men eftersom jag läst både NO, Naturvetenskap och sett otaliga naturprogram i mina yngre dagar kastade min hjärna fram en rätt logisk teori att det måste vara för att trädet drar ner näringen i rötterna över vintern och därför töms toppen på liv först och därefter resten av trädet from the top to the bottom. Rätt logiskt tyckte jag. Sedan för en liten stund sedan tittade jag ut genom mitt fönster och såg de här små liven...
...som kullkastade hela min teori. Nu vet jag inte längre vad jag ska tro.. följer inte allt i naturen samma mönster? Ack, denna ovisshet och okunskap tär på mig innifrån. River nästan den världsbild jag byggt upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0