Klackspark

Igår gick jag sönder mina skor. Klackarna har varit slitna ett tag, såsom de blir efter idogt användande i ett halvt år. Igår när jag så vandrade på en inte särskilt lång promenad från Östermalm ner till stan börjar den ena klacken låta väldigt spikigt och kännas konstig. När jag lyfter foten upp och ner ser jag att klacken lossnat! Inte hela tjocka klacken, men den yttersta gummisulan är helt borta. Så nu måste jag bege mig till en skomakare, eller kanske återvända med dem till Zara och hänvisa till konsumentverkets rekommendationer att skor ska hålla i minst två år. Fast då är väl risken att jag skulle bli av med dem och få pengarna tillbaka och då står jag där helt utan dem istället, även om jag inte tror att de skulle godkänna ett återköp eller liknande lösning. Nej jag får nog bege mig till fridas ultima-skomakare som bonkar fast järnklackar.. då är det nog ingen fara att jag går sönder dem igen!

Tänk vilken modeblogg det nästan hade kunnat bli, just därför skippar jag en bild på skorna. Satt igår när jag åkte hem med min trasiga sko vilka fåniga uttryckt jag kunnat flänga mig med; Äh, jag tar det med en klackspark, men det var så äckligt att jag ville spy, så jag skippar allihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0