Om en bok

Idag köpte jag en bok. Bara det är egentligen värt ett blogginlägg för det händer verkligen inte ofta. Den kostade 168kr på Bokia, är chockrosa och med vit, sirlig text står det på framsidan; Desperate Houseman. Det är en biografi av Niclas Söderberg om honom själv och hans förhållande med skådisen Nicolette Sheridan. Hon amerikan, han svensk boende i usa blir ett par, hon blir Hollywoodskådis när hon får en roll i Desperate Housewives, förhållandet knakar i fogarna och krashar sedan, vilket han skyller på Hollywood och tv-serien. Ungefär så långt har jag kommit än så länge (d.v.s. ploten jag läst på baksidan och i första kapitlet).

Boken är alltså rosa och texten skriven i samma font som tv-seriens logga. På framsidan är också en liten bild på de tu kära från en semester, mot bakgrunden av en posande Nicolette in-fadad [fejdad] i rosa... och vad ska man säga? Boken handlar förvisso om deras äktenskap och att han skyller uppbrottet på hennes karriär men det är skrivet som en självbiografi av honom och då undrar jag bara hur litet jag har man har om man skriver en sådan med grunden i någon annan och formar hela konceptet efter någon annan. Troligtvis lika litet som hans kändisskap (för han var faktiskt känd på egen hand innan förhållandet) tänker ni då som inte hade en aning om vem jag först skrev om. (Själv fick jag läsa på boken två gånger när jag nu skulle skriva för att minnas vad han hette.)
Men hur fjortis blev inte det här inlägget då? Kass svenska, rosa bok med fjåsinehåll och en töntig liten frågeställning i slutet. Nu lägger jag av medan någon kanske fortfarande tänker att "jag bara köpte en bok och hade lite för mycket tid över vid datorn" vilket såklart var fallet.

Varför jag, som så sällan köper böcker, köpte just den här boken kan man ju också undra. Det har jag faktiskt inget svar på.. och jag vet inte om jag vill veta heller.

Kommentarer
Postat av: Anonym

å va gay

2007-10-19 @ 21:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0