Telekinetisk katt

Min granne har en katt.. egentligen har hon tre katter men just en av dem är lite speciell. Jag och pappa är överrens om att den är lite efter, mamma tycker synd om den istället. Den är väldigt liten så först trodde vi det var en unge men efter att pappa pratat med matten fick vi veta att det var mamman till de andra två katterna. Mamma katt har ett halsband med en pingla så man hör direkt när hon kommer, ibland på sommaren när bakdörren står öppen kan man höra ett plingande komma allt närmare tills det till slut plingar inifrån lägenheten. Pappa hatar när andras katter inkräktar på hans egendomar, ett arv från hans tid som husägare då katterna urinerade i rabatter och sandlåda. Ända tills pappa startade sin driva ut katterna-kampanj på diverse tillvägagångssätt.

Den lilla mammakatten har klarat sig relativt bra undan när den smitit in för att kika runt i lägenheten för den är trots allt väldigt skygg och springer undan väldigt fort när man ser den, utom när den sitter utanför sin egen ytterdörr och väntar på att någon i familjen ska komma eller gå så den kan komma in. Då sitter den som i trans och tittar orubbligt på fönstrena på övervåningen. Idag när jag åkte till jobbet för andra gången inom 10h satt katten nedanför sin ytterdörr och glodde på handtaget som om den trodde den skulle kunna öppna den med tankekraft.

Nu har jag skrivit ett nästan helt meningslöst inlägg och fördrivit 1½h arbetstid. Mycket upplyftande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0