Varför sover jag inte istället?

Jag sitter här i mitt ensamma snörvlande och funderar vad jag kan ha gjort för att bli förkyld.. men med hjärnan i en bomullsboll går tänket inget vidare. Var det något jag ätit? Var det något jag gjort? Var det något jag tagit i? Var det någon jag kysst? Så kom det plötsligt över mig.. Var det att jag klätt mig för dåligt?

Både jag och Frida har klagat hela veckan över den korta stapeln kvicksilver i termometern som kryper ännu längre ner när nordanvindarna verkar tagit tag i hela landet. Måhända har jag gått med jackan öppen en stund för länge, kanske har jag inte torkat håret tillräckligt innan jag gått ut efter en dusch.. eller är det straffet för att jag köpte en tunn bomulls-halsduk/scarf och inte en riktig tjockt stickad halsduk som Frida gjorde. Kanske måste jag köpa superhalsduken från Wedins jag med.. den hade ju trots allt multipla användningsområden. Med den ska Frida aldrig mer bli sjuk.. känns som en skön känsla just nu.

From. nästa gång jag beger mig ut ska jag alltid ha på mig halsduk och vantar.
(Var vänlig ha överseende med tempusbytena.. jag är sjuk.)

Kommentarer
Postat av: Frida

Nämen blev du sjuk? Din stackare! Det är för att det är helt sjukt kallt här och blåser jämt. Jag hoppas dock du har rätt angående halsduken att jag aldrig mer bli sjuk. =) Krya på dig! Kram!

2007-09-19 @ 14:29:42
URL: http://frohl.blogg.se
Postat av: Anonym

:( tråkigt att vara sjuk. Men kände att jag var tvungen att påpeka att förkylning är ett virus! Det var inte jackan. Jag skrev filosofiprov 4 timmar idag... Krya på dig!!

2007-09-19 @ 18:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0