Glad jorddag!

Idag är det Earth Day informerar Google. Kalendern börjar bli fullsmockad av olika hedersdagar av allt från det kvinnliga könet till världsboksdagen som infaller imorgon.

Jag bläddrar igenom min almanacka där någon ansett det viktigt att nämna alla länders nationaldagar och flera andra mystiska festligheter. Tex. är det Europadagen den 9/5, Nationalparkernas dag den 24/5 och den 5/6 är det både Världsmiljödagen och Danmarks grundlagsdag. Den 9/6 firar vi Ålands självstyrelsedag och den 21/6 både sommarsolståndet samt Grönlands nationaldag. Jag hoppas ingen alkoholist har min almanacka, det är inte svårt att hitta anledningar till att fira. Livet är en fest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0