Superego

Mitt hårvax är helt slut. Det tog helt slut i måndags varpå jag skulle köpa nytt efter jobbet samma dag. Jag åkte in till stan och kollade runt hos alla de centrala frisörerna jag kunde komma på eftersom min frisör ligger lite avsides. (Typ 5 kvarter från centrum.) Den fanns inte någonstans, inte ens rätt serie fanns någonstans. Så jag vandrade de fem kvarteren upp till min frisör men där var just bara det vaxet slut. Då gav jag upp och gick till Nathalie där vi drack buljong med Kjell.

Jag insåg sedan att jag behövde ha något att kladda i håret och gick ner för att hitta någon annat liknande vax hos Sax o Kam i stan. Tjejen som hjälpte till var den trevligaste "expedit" jag träffat på och hon gav mig en provburk av ett vax från "en ny hårstylingsserie för män". (Det är ju viktigt att det inte är något fjolligt.) Det sög. Jag förstår inte hur det kan säljas som vax. Det borde snarare kallas "smörja som avdunstar till ingenting när du tar det ur burken".

Idag var jag till min frisör igen för att kolla om de fått in något men det var fortfarande slut. Jag skulle få ett samtal när de fick en leverens. När jag vandrat ner de fem kvarteren på stan ringer telefonen och posten hade just lämnat leverensen, så nu åkte jag extra tidigt till jobbet för att plocka upp en tub Goldwell Superego.

Hoppas intresseklubben antecknar. Vill man vara fin får man lida pin.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

På tal om dassigt hår. Igår fick jag stå i självscanningen efter att ha haft keps på mig hela dagen. Jag fick inte ha en Maxikeps på mig i kassan. Jag var inte snygg i håret.

2008-04-24 @ 17:28:17
URL: http://fredrikbojohansson.blogg.se/
Postat av: Danne

Fudge är annars ett superbra vax jag använder. Dessutom luktar det kanongott :D

2008-04-24 @ 18:08:00
Postat av: Fredrik

Men Fudge, hur ser den flaskan ut? Undrar om jag har haft det också. Just nu har jag d:fi. Kanoners det också!

2008-04-24 @ 18:53:37
URL: http://fredrikbojohansson.blogg.se/
Postat av: Danne

Fudge är en grå burk med orangefärgat lock

2008-04-24 @ 20:00:25
Postat av: Nathalie

Ska jag också namedroppa? Jag använder Sasoon diamond polish och Sasoon texture refine. Ja, D:fi är bra det också. (Blev förvånad över att ingen kommenterat buljongen.)

2008-04-24 @ 20:01:41
URL: http://diveby.blogg.se
Postat av: frida

Jag kan kommentera buljongen. Jag hoppas Johan att du överlät drickandet åt Kjell, annars lät det hu så äckligt! Kan man ens drick buljong? Är inte buljong en klump som man hä i mat och som är äcklig tills den smält och sen utsöndrar goda kryddor?

2008-04-25 @ 09:25:49
URL: http://frohl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0