Taxametrofobia

Jo det där med taxi. Det är inte det att jag är rädd för att bli bortrövad eller molesterad. Det är de otroligt lynniga taxametrarna som skrämmer mig. Ena sekunden står de på 60kr, sedan blinkar man och så är de uppe i 140kr. Eller så trycker chauffören på stopp när man är framme och då ploppar det till ytterligare 50kr på summan.

Igår gick det dock bra. Jag hade koll på taxametern hela resan, utom en kort stund när den hoppade från 89kr till 104kr. Chauffören var trevlig och berättade att han varit på sin första hockeymatch i Eon Arena igår. Jag sade att jag aldrig varit där och tänkte att jag nog aldrig kommer att åka dit. Han verkade tänka detsamma. Om sig själv alltså. Och kanske om mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0