Vatten som renar

Jag brukar alltid dricka helt vanligt kranvatten som gått genom vattenmaskinen när jag är på jobbet. Om man vill ha finns det olika smaker på vattnet och man kan få det kolsyrat. Idag stod en kvinna och tog kolsyrat vatten ur maskinen och jag tyckte det forsade så fint ner i muggen, till skillnad från den fjuttiga lilla strålen av eau naturell, så jag tog också kolsyrat. Jag tog en klunk och det sprudlade i munnen och upp genom hela huvudet ut genom hjässan. Nu står vattnet här och bubblar och låter svagt som en sån där ful liten porlande luftfuktare som man på åttiotalet trodde hela husen i framtiden skulle bestå av.

Tänk så trevligt man kan ha det på jobbet.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Kolsyrat vatten ur kranar är konstigt! *SPRAK SPRAK*

2008-04-18 @ 11:09:17
Postat av: Petter

Trevligt vad det lilla kan glädja i vardagen =) Här har man precis glatt sig åt tre sorters tårtor som sköljdes ner med, just, sådant bebubblat apparatvatten =) Det är överlägset jobbkaffet.

2008-04-18 @ 15:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0