Fläder och Rabarber

Jo jag var på Selånger Marknad igår en sväng innan de stängde och åt langos samt köpte renkorv och två flaskor saft. Fläder och Rabarber.

Jag hade förväntat mig lite nostalgi i form av bergsåkermänniskor som jag känner och känt och vet vilka de är, eftersom marknaden hålls i mina gamla grannskap. Men de enda människor jag träffade som jag kände var tre arbetskamrater från Eniro. Jag skymtade två syskon till  någon gammal paralellklasskompis, men det var också allt. En liten besvikelse var det allt. Har alla flyttat? Har alla lagt ner att gå på marknaden? Har jag blivit blind?

När jag kom hem kom jag givetvis på flera saker jag borde ha köpt på marknaden. Kanske får jag ta en sväng till Hudik marknad, eller Hälsignemarknaden som jag lärt mig att den heter, i september. Eller så får jag dränka mina förluster i fläderblomssaft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0