Konsumtion

Igår vandrade jag som sagt till Birsta och tänkte kolla runt lite efter något roligt att konsumera. Jag hittade ingenting av intresse på någon front, visserligen tog orken slut ganska snabbt och jag orkade inte ens gå in i de flesta butikerna men (som Ida skulle säga) grejen är den, att idag åkte jag ner en sväng på stan innan jag skulle jobba för att hinna in på systemet och fördriva lite tid. Dock tänkte jag inte köpa något eftersom jag skulle behöva kånka med det till jobbet och sedan direkt hem till Lotta när jag slutat. Jag hade tom. tagit med mig en färdiglunch istället för en hemmagjord matlåda för att inte ha något onödigt att bära på från jobbet.

Vad tror vi händer då? Jo, självklart hittar jag en kofta på H&M, den enda kvar i rätt storlek. Lika bra att skippa ångesten över att inte ha köpt den, tänker jag, och köper den. Sedan går jag vidare och hittar ett par solglasögon, sista paret. Köper. En skjorta för halva reapriset, enda plagget kvar i rätt storlek. Köper. En t-shirt som jag provade på skoj för jag hade tid över. Köper. Ett nytt smartcase, mitt är trasigt. Köper.

Jag var inte ute efter nåt men går omkring med fyra kassar. Jag tröstar mig med tillfredställelsen som konsumtion ger samt att jag lämnade alla kassar hos Nathalie innan jag gick till jobbet. Så behöver jag bara kånka dem hem sedan.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jag tänkte faktiskt förut att det vore bäst att du hade med dig mat i en pappkartong.

2008-08-09 @ 19:06:40
URL: http://diveby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0