På hjärnan

Jag hittar gamla opublicerade inlägg här när jag sitter och försöker undvika att bli tvingad att spela. När jag och Nattis jobbade natt i lördags försökte vi lista alla låtar man har på hjärnan under en arbetsnatt. Vi började men gav upp efter några timmar. Listan hann bli så här lång:

Broader than Broadway - Telenorreklam
Paradise - Madonna
Leave the light on - Hanson
Rosa pantern
All that she wants - Ace of Base
Diverse partylåtar

Skitmusiken i listan kommer från det man hör i bakgrunden när kunder ringer. De är de låtar som lättast fastnar på hjärhinnan. Ace of Base-låten kom av en kund från Kiruna som "skulle poppa för mig" medan jag kopplade honom till taxi. Precis efter att jag och Nathalie pratat om hur äckligt klyshigt det är när norrlänningar spelar gammal ångestframkallande nittiotalspop.

"MEN SVÄNG DÅ JÄVLA PINGVINJÄVEL!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0