Skatteåterbäring

Fortfarande, efter en vecka och två försök, ligger min skatteåterbäring kvar i kuvertet på mitt skrivbord. Vid första försöket att hämta ut pengarna i torsdags lade jag kuvertet under min mobil för att komma ihåg att ta med det när jag åkte till stan. Väl nere i stan på väg till banken, inser jag att jag inte har kuvertet med mig. Vid andra försöket i fredags lägger jag kuvertet på byrån i hallen vid ytterdörren för att komma ihåg det. När jag kliver av bussen i stan inser jag att kuvertet ligger kvar hemma.

Imorgon tänkte jag göra ett nytt försök, men jag är inte särskilt hoppfull. Regnar det tänker jag nog inte försöka alls. Då rensar jag nog i min garderob istället. Det är inte gjort på... över 5år tror jag, trots att jag flyttat två gånger under den perioden. Jag bara flyttade med allt skit jag inte längre använder eller vill ha. Men så har jag också alltid varit en samlare, en sån som drog hem alla nedbrunna fyrverkerier som gick att hitta i grannskapet efter nyår och valborg, när jag var yngre. Tex. Så hur mycket kan man förvänta sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0