Utlänningar och jag

När jag går till till jobbet på morgnarna går jag förbi Mittuniversitets område så det är ganska många studenter i rörelse. Ibland när jag börjar i rätt tid stöter man på små horder av dem som kommer gåendes från sina bon i Nacksta och Sallyhill.

Imorse mötte jag några små gäng som kom på rad. Först kom två killar som såg europeiska men inte riktigt svenska ut. De där är nog utlänningar, tänkte jag. De gick förbi och pratade engelska med varandra. Efter dem kom ett gäng tjejer, de ser ut som tyskor, tänkte jag. De pratade alla tyska med varandra. Nämen oj vad duktig jag är, tänkte jag. Efter dem kom ett gäng som såg ut som spanjorer "Im from espagne you know" , sade den ena till den andra såsom bara spanjorer kan prata engelska. Sist kom sedan två killar på cykel. De där ser också ut som tyskar, tänkte jag och vad pratade de med varandra om inte tyska.

Tänk vilket öga för nationaliteter jag måste ha.
Jag blev nästan lite till mig över alla gissningar och tänkte att jag kanske borde spela på Lotto idag. Nu medan jag skrev på det här inlägget kom min coach och erbjöd mig fast anställning också. Det kanske är en lucky day?

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie

Du är för duktig du. Jag skulle nog spela på travet, travhelg som det är på Bergsåker. I dina gamla trakter.

Grattis till jobbet!

2008-08-29 @ 17:14:58
Postat av: Martin

Åh grattis! :D

2008-08-30 @ 00:17:37
Postat av: Poffis

Haha, det där roade jag mig med på mitt sommarjobb också.

2008-08-30 @ 18:23:57
URL: http://ztefan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0