Så här vill man inte bli väckt på morgonen

- Johan, börjar inte du sju?
- Va? Jo?
- Hon är fem över halv nu.

Så blev jag i alla fall väckt imorse. Dum är man också som börjar klicka runt i telefonen för att försöka förstå varför den inte ringt, istället för att i ilfart göra sig klar.

Jag ställer alltid två alarm på telefonen. Dels väckarklockan och dels lägger jag in en påminnelse strax efter så jag verkligen ska ta mig upp. Imorse stod väckaren på Av när jag vaknade, det betyder antingen att jag a) Ställt in rätt tid men glömt att trycka på , eller b) att den redan ringt och jag tryckt av den i någon slags omedveten halvslummer.
Påminnelsen hade jag lagt in på fel datum, igår närmare bestämt, eftersom jag lade mig innan klockan var över 00, vilket vanligtvis aldrig brukar hända, varpå jag med samma omedvetenhet likt ett barn som lärt sig något utantill, knappade in påminnelsen under redan markerat datum, d.v.s. gårdagens.

Summan av kardemumman: Jag hann trots allt precis i tid till jobbet, för vad jag inte hade räknat med, var att människor vanligtvis inte jobbar den här dagen, vilket gjorde att jag hade en bil att tillgå samt att inte en enda sölkorv var ute på vägarna. Inte en enda människa över huvud taget faktiskt. Känn er lyckligt lottade, ni som är lediga och inte behöver bli väckta klockan 06.35 på nyårsaftonsmorgonen, och ett stort Gott Nytt År! till er som jobbar i natt, jag ska fyra av en raket för er.

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie och Urban

Gott nytt år Johan!

2008-12-31 @ 22:41:20
Postat av: Jennie

Tror jag hittat en kollegas blogg? :) Snygg blogg iaf!



Well, en gång har jag försovit mig till jobb, tog oxå lång tid att försöka analysera varför mobilen inte ringt, alarmet stod som PÅ, alarmet var ställd på 06.20 och nu var klockan 07.05..hmm hur gick det till då?

2009-01-08 @ 15:57:25
URL: http://jenniebengtsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0