Samma tid, samma plats

22.00-04.30 igen. Sitter och suktar efter rostbiff och potatissallad. Det skulle verkligen göra min natt just nu. Jag har med mig nudlar dock... med biffsmak.

Jag sitter också och har två små ångestkänslor. Den ena är över om jag blåste ut alla ljus hemma innan jag åkte, fast jag är 99.9% säker på att jag gjorde det. Men ändå trycker min hjärna in något litet tvivel om att jag kanske glömde något ljus och bara anledningen att jag tänker så, borde ju ha någon bakomliggande orsak, tänker jag och spär på ångesten mer. Men jag har blåst ut alla, det har jag bestämt nu.

Den andra ångesten är över kupévärmarsladden jag satte i stolpen här på jobbet. Jag har egentligen ingen nyckel till stolpen, men luckan var öppen för någon annan hade sin sladd istoppad i det andra uttaget. Så nu väntas det väl bara att den människan låser luckan när den tar ut sin sladd, så sitter min kvar där för resten av natten och kanske livet. Det var dock en risk värd att ta för att få en varm bil med tinade rutor när jag ska hem 04.30.

Nu är det bara 4½h kvar, jippie!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Det här kommer nog min mamma att kommentera på. Hon har så mycket tvångstankar..

2008-12-14 @ 00:01:55
URL: http://diveby.blogg.se/
Postat av: Ing-Marie

Helt rätt att jag kommenterar. Jag kollar dörren flera gånger innan jag går till jobbet. Ibland måste jag gå in igen och kolla att sladden är urdragen till perkulatorn. Då stänger jag inte dörren utan den står öppen. Sen låser jag och går nerför trappan. Då kommer jag på att "tänk om grannens katt smet in när dörren var öppen?". Då måste jag låsa upp och gå in och kolla så den inte smet in. Jobbigt va? Nä, nu ska jag sätta hyacinterna i mina fula hyacintglas!

Ha det bra!

2008-12-14 @ 12:22:31
Postat av: Tove

Hoho, kunde inte låta bli att skriva här när jag läste om rostbiff!!:)

Lämnade kvar rostbiff och potatissallad i kylen i fredags som bara längtade efter att få bli uppätet i helgen:P

2008-12-15 @ 11:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0