Deltävling I

Ja, jag kan ju inte låta bli att kommentera. Kan ju vara tidernas sämsta deltävling även tidernas sämsta resultat.

1. E-Type & The Poodles
- Pinsam flopp i mina ögon. Om man dissat icke-pudeln hade jag kanske kunnat ta den som glamrock.
2. Face-84 - Hade de skippat kläderna hade de kanske tagit några pensionärsröster från Christer Sjögren.
3. Velvet - Den enda jag hejade på ikväll.. mest för att heja på någon. Klart mest finalklar av kvällens låtar.
4. Brandur - Så ofantligt fel forum att Charlotte Perelli nog hade somnat.
5. Michael Michailoff - Hej Karl Martindahl II.
6. Amy Diamond - Eftertextmusik? Även i år har man lyckats sänka en refräng från versen.. och nej, 16år och dansare i pippilotter ger inte tröstpoäng.
7. Suzzie Tapper - Väldigt finstämt, lite fel forum. Men vilken kvinnokör! Nästan fulltalig om jag inte såg helt fel. Minus för äcklig stockholmska.
8. Christer Sjögren - Mellan pappas skrattanfall försökte jag höra om det verkligen var Christer som sjöng eller om det var Kicki Danielssons julkassett från 1990. Plus för Caroline.

Kommentarer
Postat av: Danne

Helt rätt det du skriver. Velvet hade den bästa låten av dom åtta som tävlade.

2008-02-10 @ 09:54:35
Postat av: Tomas Lidén

1. Håller med, det hade kunnat vara ok, men den kom aldrig riktig igång.

2. Nej... need i say more? Lät ju som hon var 12 år gammal!?

3. Velvet var ok, trots bristande sånginsats (och då är jag själv tondöv, så jag är inte särskilt kräsen)

4. Brandur var duktig på sjunga, men vad gjorde han i melodifestivalen? Är det fjolårets framgångsrika ballader som gjort att det är ännu fler detta år?

5. Michailoff konstaterade jag och telefonisten ganska snabbt: Strandraggare! Om låten tyckte vi inte!

6. Amy var nog en av de tre (Velvet, pudlarna och amy) som jag trodde kunde ha en chans, vilket hon uppenbarligen hade, men i finalen blir hon direkt oplacerad (utan att ha hört de andra)

7. Suzzie Tapper.. ja det var kanske en fin låt, jag blev tyvärr tvungen åka när den spelades så jag missade en bit i mitten, men kändes inte som en vinnare av det jag hörde!

8. Skjutsade ett ungt par precis efter programmet som fortfarande skrattade åt Christer Sjögren! :D Själv förstår jag inte hur det gick till. Vem röstade på det här!?!?

2008-02-11 @ 17:57:14
Postat av: Danne igen

Du hade en lysande analys på radion ;)

2008-02-11 @ 22:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0