Psycho

På "min" buss om mornarna åker det en man som kliver av på samma ställe som jag och går till universitetet. Han kliver på två hållplatser efter mig och jag blir alltid rädd för honom när jag ser honom komma gåendes i bussgången. Han ser nämligen på pricken exakt (eller som man skulle säga i Bygglov "...mitt på spiken.. huvudet i prick.") ut som en amerikansk skådis som alltid spelar psychoroller. Som i varje film totalt spårar ur och skulle kunna platsa i någon av Saw-filmerna. Varje morgon spenderar jag hela bussresan så med att komma på vad denna skådis heter, men det verkar sitta djupt inne.

Idag är jag fast besluten om att genomsöka imdb.com efter denna skådis för att få frid i tankarna när jag åker buss. Återkommer med eventuella framgångar.



Uppdate: Plötsligt slog det mig när jag bläddrat igenom alla skådisar i Austin Powers och Charlies Änglar att han är med i Scary Movie 2 och spelade killen i rullstol. David Cross heter han. Plågan är över.

image241
Så här ser han ut. Lite smalare i ansiktet, annars pricken på huvet likadan.
Samma glasögon tom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0