15:56

Nu sitter jag kvar på jobbet trots att jag slutade för en halvtimme sedan. Det har inte blivit en vana, jag väntar bara på skjuts. Jag har verkligen inget vettigt att skriva men jag har inte heller något annat att göra.

Har genom mail och kurirer idag försökt leta reda på ett boende i Belgrad i maj och har fått erfara följande:
- I Belgrad finns ett utbud på 14 hotell.
- I Belgrad bor 1.400 000 människor.
- Alla hotell i Belgrad är fullbokade.
- Lägenhetsuthyrare försöker skaka fram fler lägenheter att hyra ut eftersom trycket på logi är större än någonsin i maj. (Jag antar att det betyder att man försöker fösa ut tanter och gubbar till landsbygden från sina hem för att kunna hyra ut deras lägenheter, för att citera min kurir.)

Hittills har jag kommit på följande alternativa boendesätt till hotell om inget rum det finns att få:
Hyra en husbil, köpa en gammal husbil lämna den kvar och ta flyget hem, bo på flygplatsen, tälta, leta ett stall och en krubba.

Fler lösningar mottages med glädje.


Kommentarer
Postat av: Carro

Kul att du ska åka dit! Jag tipsar om sidan couchsurfing.com. Det är folk som lånar ut sina soffor (då får du till och med bo gratis). För att man ska våga bo hos dem kan man läsa deras statistik och kommentarer från andra som ha bott hos dem. Så om du vågar tror jag det är en jättebra grej. =)

2008-03-19 @ 19:26:28
URL: http://caaarolina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0