Empty logic

Uppenbarligen finns det människor som fortfarande tänker rösta på copycat Sanna Nielsens plagiat. Det gläder mig att de gillar Anna Vissis låt, men gör mig bekymrad att de tror de kommer funka att skicka något som var med två år tidigare.

När jag ändå varit inne på statistik kan jag ju också nämna att en ballad som Sannas inte vunnit på tolv år, om man nu kan jämställa Empty Room med irländsk folkmusik. Kan man inte det får man gå tillbaka 16 år när Linda Martin vann i Malmö med Why Me.

Misstolka mig rätt, jag tycker Empty Room är otroligt vacker och finstämd, men jag tycker det är befängt att rösta på en låtstöld.

2006 Anna Vissi - Everything
1996 Eimear Quinn - The Voice
1992 Linda Martin - Why Me

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag måste säga att du är duktig på att få till rubrikerna. :) "Sanna Vissi", "Empty logic".

2008-03-05 @ 23:23:52
URL: http://fredrikbojohansson.blogg.se/
Postat av: Andréas

Jag kommer att rösta på den låt jag tycker är bäst, sen om de liknar andra låtar eller ej eller om en sådan låt inte haft någon större framgång de senaste åren, så får det vara så. Man kan aldrig räkna ut något i förväg när det gäller musik, allt beror på vad folk fastnar för under just den perioden sen om det är ballad, schlager eller rock det vet vi först när vi har en segrare i ESC 2008. Må bäste man (läs kvinna) vinna :P

2008-03-07 @ 04:09:23
URL: http://mrspeakerphone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0