Kålrotslåda ala 2006

Idag tänker min mamma laga korvsås med potatis. Det gör hon för att vi ska äta upp en kålrotslåda som legat i frysen sedan förra julen. Dvs en kålrotslåda från 2006. Kan man äta en så gammal kålrotslåda? frågade jag. Ja, sade hon. På riktigt? frågade jag. Ja, sade hon.

Jag vet inte om hon försöker ta ihjäl oss allihopa eller om hon bara vill rensa frysen utan att kasta någonting med risk för att mormor skulle komma på henne. Oavsett anledning erbjöd jag mig att äta korvstroganoff som blev kvar sedan igår. Då kan man uppenbarligen inte äta kålrotslåda till.

Idag har jag lärt mig tre saker:
1. Man kan frysa in kålrotslåda som vissa människor önskar frysa ned sig själva. (I alla fall enligt min mamma.)
2. Man måste äta korvsås och potatis för att kunna äta kålrotslåda.
3. En kålrotslåda från 2006 gör mig pirrig i magen av fler anledningar än en.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Både kålrotslåda, korvsås och det faktum att kålrotslådan var från 2006 men att den ändå ska ätas skrämmer mig. väldigt mycket.

:P

2008-03-28 @ 15:12:29
Postat av: Fredrik

Haha, jag och min mamma pratade om Aulikki idag. :) Dock kommer jag inte ihåg i vilket sammanhang. Hon är härlig mamma Wikner. :)

2008-03-28 @ 21:13:30
URL: http://fredrikbojohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0