Kaffetjock

I natt hade jag väldigt svårt att sova igen. Funderade på om Apotekets Sömnhjälpen gick att planka från Internet någonstans. Jag vaknade stup i kvarten (som måste vara svenskans konstigaste uttryck) av olika anledningar, mest för att jag hade en finne på axeln som gjorde ont, precis där jag vill lägga ner mig på sidan. Jag vaknade också en gång av en dröm att jag och Nathalie lagade mat i hennes kök då det plötsligt dök upp en obehaglig person bakom min axel. Så obehaglig att jag vaknade mitt i skräcken då jag drog efter andan och kollade mig om axeln. Det var ingen där.

Nu sitter jag på jobbet med en dubbel Cafechoc som det så flashigt heter ([Kaffechock], [Kaffetjock]). Hälften kaffe, hälften choklad. Muggen har jag spillt ur tre gånger så den är brun på utsidan istället för vit, som mina tänder säkert snart blir. Men lite uppiggande är det.. och småvardagslyxigt. Idag är det måndag i min hjärna. Igen. Det var det igår och förra fredagen också. I måndags var det fredag. Snart kanske jag klär mig i klänning och kallar mig Babsan också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0