Klia klia klia klia

Jag sitter på jobbet och jag är trött, så trött. Trots att jag började klockan 11.45 och fick sovmorgon imorse. Jag har plötsligt också blivit helt täppt i näsan och det rinner ur ena näsborren, så här försöker jag frenetiskt mellan samtalen att snyta mig men det kittlas och kliar i min allergikänslig-för-allt-näsa så jag får snart spunk!

Jag var på vårdcentralen i höstas för att kolla upp vad det var jag kan tänkas vara allergisk mot, eftersom jag nyser, blir täppt, det kliar och kittlar var jag än är. Ute som inne, hemma, på jobbet, hos vänner. En amatörmässig bedömning vore att jag är allergisk mot allt, eller mot mig själv, men det skulle kännas bättre om en läkare kunde göra en bedömning. Om det så skulle vara densamma.

Läkaren ville dock inte göra några prover, för de var visst otillförlitliga och bara något man gör på barn för att kunna ge ett resultat. Det bästa var om jag själv var uppmärksam och utsatte mig för olika möjliga allergikällor för att räkna ut vad som kunde vara orsaken. Knäppt tyckte jag, men det lät samtidigt rätt logiskt.

Nåväl, nu har jag skrivit på det här i en timme och somnar snart så jag orkar inte med någon slutknorr. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Det läkaren menade kanske var att "alla länder inte har sjukvård"? Jag fick självläka och du får göra egna experiment.

2008-11-25 @ 16:30:38
URL: http://diveby.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jo en sak till. När du kommer på att det är låt säga damm du är allergisk mot så borde du kunna gå dit och säga att du ställt den egna diagnos som du blev ombedd att göra och nu vill ha medicin för det. Vore kul att testa.

2008-11-25 @ 16:32:10
URL: http://diveby.blogg.se/
Postat av: Tom

Undrar vad man får för medicin om man säger att man är allergisk mot Per Gessle?

2008-11-25 @ 19:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0