Morgonmörkt

Klockan är nu 05.43 när jag börjar skriva det här. Alarmet stod på 04.50 imorse. Jag hann precis komma på innan jag somnade igår, att jag råkat ställa det på 05.50, något som är det mest logiska som finns när man är trött. Det händer ganska ofta, men till sist kommer jag (nästan) alltid på misstaget. Till saken hör att sista gången jag tittade på klockan igår innan jag somnade var den 01.02. Det betyder inte allt för mycket sömn.

Jag var först här på jobbet imorse, t.o.m. före städ (som Nathalie och jag har kommit fram till att kvinnan som städar här heter). Det betyder som vanligt två bra saker. 1. Jag får välja vilken plats jag vill i hela bygget. 2. Jag får välja vilka lampor som ska vara tända. (Tills det kommer någon stropp som tycker att så här går det ju inte att arbeta! För jag tycker det är mysigt utan lysrör och strålkastare på morgonen.) Det är tyst som vanligt, utom de där spökljuden som alltid hörs när man är själv. Men snart börjar det nog droppa in folk.


P.S: Jag har 244 vänner på Facebook. INGEN är online mer än jag. Sov ni bara, så räddar jag världen under tiden. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0