Snytsjukan

Jag har aaaaaaldrig kunnat snyta mig inför folk. Aldrig inför någon och det kommer jag nog aldrig kunna göra. Jag har svårt att snyta mig när jag är själv. Vissa verkar tycka att det är lika självklart att snyta sig när som helst som att hosta lite eller råka nysa. För mig är det snarare som att släppa väder riktigt högt och inte tycka det är något konstigt med det, så konstigt är det. Jag tycker som största pubertetstonåring att det är så ofantligt pinsamt att jag t.o.m. skäms åt andra när de snyter sig.

Nyss snöt sig en kvinna här på jobbet så där, ni vet, som en trumpet och jag hade kund i örat som snällt och tyst satt och väntade på att jag skulle hitta det den sökte. Övertygad om att han måste höra trumpetandet var jag tvungen att hitta på något fånigt att fråga om det han sökte bara för att överrösta snytljuden som var så pinsamma.

Är detta någon förekommande åkomma jag har, finns det fler som tycker det är pinsamt eller är jag ett pucko?

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jag tycker också det är pinsamt. Förra veckan när jag var sådär snorig och faktiskt snöt mig bland folk så måste det ha varit bland de första gångerna. Det var jobbigt men jag var tvungen. För mig är det nog mest det att jag vill ha en spegel efteråt. Annars går det ju att smyga med snytningen rätt bra, men man vet aldrig om nåt stannar i näsan.

2008-11-26 @ 08:57:09
URL: http://diveby.blogg.se/
Postat av: Tom

Du är ett pucko. ;)

2008-11-26 @ 09:19:30
Postat av: Daniel

Jag kan inte heller snyta mig bland folk. :)

2008-11-26 @ 10:38:37
Postat av: Nathalie

En annan anledning till varför jag inte snyter mig bland folk är att jag fyra gånger av fem börjar blöda näsblod. Det är så mycket lättare om man är inne på en toalett då. :P

2008-11-26 @ 14:19:03
URL: http://diveby.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag snot mig forsta gangen infor en annan manniska igar - en liten premiar kan vi kalla det.

2008-11-27 @ 14:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0