Statens jävla järnvägar

Om två dagar ska jag ut och åka tåg. Det slog mig just att SJ-helvetet aldrig kan hålla tiderna, särskilt om man åker med regionaltåg mellan Sundsvall-Gävle, vilket jag ska göra. När jag nu ska byta tåg två gånger till utöver jävla gävlebytet hoppas jag verkligen att det värdelösa X-trafiktåget inte blir försenat som det, enligt statistik blir 1 av 3 gånger, för då får jag nog ett eget litet helvete med att hinna mellan alla byten. Tågmöte, elfel och löv på rälsen är de vanligaste ursäkterna den här årstiden.

Sist jag åkte blev jag ungefär två timmar försenad och fick åka ersättningsbuss från Gävle till Sthlm. Då krävde jag ingen ersättning. Det kommer jag göra om det händer något den här gången. Om det gick att bojkotta SJ skulle jag göra det varje gång.

Kommentarer
Postat av: AndersN

Du kanske inte är medveten om att det är Tågkompaniet som kör X-Tåget för X-Trafiks räkning mellan Sundsvall och Gävle, inte SJ...?

2008-10-28 @ 17:22:53
Postat av: Ruda

Men oj, vad det spelar roll. Att tågen är försenade var väl ändå huvudsaken i detta inlägg? -.-'

2008-10-28 @ 17:38:29
Postat av: AndersN

Och jag som trodde att huvudsaken i detta inlägg var att skälla på SJ.

2008-10-30 @ 12:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0