Nästa år gör vi samma sak igen, hörrni

Nu sitter jag på jobbet igen efter helgens bravader. Det blev som jag trodde både tåg, båt, flyg, buss och pendeltåg därtill. Det har varit superkul och jag har Jessica F:s autograf på mitt smartcase.

Igår när jag åkte tåg hem från Sthlm satt dock en mycket underlig människa på platsen snett mitt emot. En man i 27-30-årsåldern med långt hår och långt skägg med vit fiskarmössa, knallgrön t-shirt, en virkad väst i grönt, babyblått, lila och brunt mönstrat i cirklar fram och bak. Han hade med sig en ica-kasse och en virkad liten väska med en anteckningsbok i som var röd med en nalle på och hade rött sidenband. I den skrev han med en whiteboard-penna. Till packningen hörde också en ryggsäck, en axelväska, en gitarr, ett blåsinstrumentfodral, en grön och gul skumgummislang (typ som leksaker man slår varandra med) samt ett paket i kartong ihopvirat med tjockt rep. En kuf skulle nog många kalla honom.

SJ kunde för övrigt inte hålla tiden den här gången heller pga. tågmöte i jävla Gävle som skapade försening. Kan inte någon lägga in ett förslag på en trespårig banvall genom den flaskproppen till stad som tågen kan blåsa rakt igenom istället för att A L L T I D bli försenade på just den platsen. Nåväl, det är det värt när man får ha så roligt en helg som denna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0