Bling

Idag provade jag ett ståsolarium i stan för första gången. På Bling. 60kr tyckte jag var väldigt dyrt för 12,24min men när det stod ansiktsförstärkning på tavlan ovanför betalboxen tänkte jag att jag måste väl testa.

Det var väldigt roligt, lite som en karusell. Nu har kanske alla provat ett ståsolarium men jag tänker beskriva det ändå. Man gick in i en rund stor cola-burk och stängde dörren efter sig. Så började den lysa och fläkta ovanifrån, underifrån och från tre håll på sidorna. Den övre delen av rören var extra starka för att ge ansiktförstärkning, så för att människor av alla längder skulle nå upp kunde man trycka på en knapp så golvet hissades uppåt. Väldigt spännande. Jag åkte så högt upp jag kunde och tänkte att det är väl lika bra att få så mycket av det extra som möjligt när jag ändå betalat ett halvt rån för att sola.

Man kunde sedan trycka på en knapp för att fläktarna skulle blåsa ut en välbehaglig doft så man slapp lukta bränd människa när man var färdig. Väldigt roligt. Ja det var faktiskt så roligt att jag var tvungen att skratta lite för mig själv där i burken.

Hur spännande det än var tyckte jag inte det tog bättre än det solarium jag brukar använda, men som nu är avstängt. Så några 60kr tycker jag nog inte det var värt. Om det inte kommer en slående brunhet efter en dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0