Du gamle indian

Som om det vore bättre fick jag nu Hallå du gamle indian på hjärnan. Om och om går den, hela varvet för är det någon låt som min pappa skulle börja sjunga på så är det just den. Så texten, den kan jag. Vet inte varifrån den kom nu, kanske lyssnade någon kund på den i bakgrunden eller så ploppade den upp från det undermedvetna, men fast sitter den i alla fall. Om 20min får jag sluta och kanske kan lyckas bli av med den med hjälp av lite Sarah MacLachlan i bilen. Hoppas.

Hallå, du gamle indian
har du glömt de dar
då din farfarsfar
satte skräck bland klippiga bergen­.
­Och din tomahawk
var det enda språk
som du då kunde förstå.
Minns du när som valp
du din första skalp
fick i bältet som segertrofé.
Minns du gamla Golden Hill
där du slogs med Buffalo Bill.
Hallå, du gamle indian.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jag har haft en Mamma Mu-sång..

2008-09-18 @ 05:32:00
URL: http://diveby.blogg.se/
Postat av: Ing-Marie

Härom dagen hade jag Mupparnas "Mahna Mahna" om och om igen.

2008-09-18 @ 16:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0