Herr Kantarell

Klockan 08 imorse klev jag upp för att jag och Lotta skulle åka och plocka kantareller. Vi åkte långt och vandrade in i björnskogen med våra korgar som skulle fyllas med fin svamp. Vi hittade ganska mycket, självklart kom vi till det riktiga guldstället precis innan vi var tvugna att åka tillbaka men i lite drygt 3h gick vi runt med böjda ryggar och hann ha tre låtar på hjärnan; Ekorrn satt i granen, Disturbia och Im an alien. Lotta hann ramla ner i två dödshål, varav hon tappade ut korgen med svamp när hon klev ner i ena. Jag hann ramla ner i ett. Eller jag gick snarare helt rofyllt när jag plötsligt klev ned i ett osynligt hål och blev en halvmeter kortare. Jag flög upp snabbare än Lotta hann missta flygande malar för flygande valar.

När jag kommer hem ska jag ladda upp några fina bilder från vår svampexkursion.


Kommentarer
Postat av: Petter

Men, så trevligt det lät :)

2008-09-23 @ 14:59:58
Postat av: Ing-Marie

När Nathalie var ute med oss i trakterna kring din stuga hittade vi 17 gram kantareller. Dela det på tre...

2008-09-23 @ 18:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0