Svenskhet eller bara dumhet?

Människor som i varuhus, på gator och torg, plötsligt bara stannar till därhelst det passar dem, åker upp för en rulltrappa, kliver av översta trappsteget och stannar där så nästa som kommer i trappan knappt tar sig av den, hur tänker de?

När jag var på affären nyss var en äldre herre på väg in genom de små grindarna med sin vagn och stannar plötsligt bara mitt framför dem och bara tomglodde. När jag skulle betala stod karln framför mig och pulade med pengarna i sin plånbok mitt framför kassan så jag fick stå bakom och vänta med att dra mitt kort trots att kassörskan redan var klar med att dra mina varor och väntade på att jag skulle betala.

Varför tar de inte bara ett steg fram och är ur vägen för resten av världen? Jag hoppas inte jag är lika obetänksam själv.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där är synnerligen irriterande och tanklöst!

2009-04-27 @ 15:56:13
Postat av: C

Svenskar ÄR oftast väldigt tanklösa. Detta beteende har jag stött på lite här och var. Jag tror att det är lite av ett småstadsfenomen. I sthlm brukar folk vara lite kvickare, eftersom det är så mycket folk.

2009-04-27 @ 16:55:45
Postat av: Petter

Stör mig ofta på det där, brukar tränga mig förbi med en sur blick och en hörbar suck när de stannar just innanför ingången..

2009-04-28 @ 07:29:29
Postat av: Tom

Väl iakttaget Johan, detta irriterar mig också.

2009-04-28 @ 07:41:55
Postat av: Daniel Morgansson

Kunde inte ha sagt det bättre själv! Fenomenet är några hundra procent vanligare när det gäller lantisar och pensionärer. Folk som har för mycket tid över helt enkelt...

2009-11-13 @ 10:48:54
URL: http://www.morgansson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0