Svenskhet

Nathalie berättade om sin svenskhet när vi fikade ikväll och tycker att jag ska berätta om min. Hon stod före mig och beställde en stor islatte. När tjejen i kassan hade donat på med allt kaffe, is och mjölk och nästan var klar kommer jag på att jag skulle ha sagt till henne att göra en åt mig på en gång när hon ändå var igång, för det var en sån jag också hade tänkt beställa.

Då satte svenskheten in och jag började fundera på om jag skulle ändra mig och ta något annat, bara för att hon inte skulle behöva göra samma sak igen när hon kunnat göra dubbelt första gången, och för att jag inte skulle verka som en korkad kund som inte kunde säga det när hon började med den första. Nathalie förstod precis och föreslog att jag skulle ta en ischailatte istället. Lika snabbt som hon sagt det försvann min svenskhets oro och jag tog en sådan istället.

Så slapp Nathalie verka snål och jag vara en korkad kund.

Kommentarer
Postat av: Petter

Min faster skulle inte förstå vad en ischailatte är för nått

2009-04-16 @ 07:47:26
Postat av: Nathalie

Petter: Jag tror jag är den enda i min familj som skulle förstå :p

2009-04-16 @ 10:08:14
URL: http://diveby.blogg.se/
Postat av: My

Jag har faktiskt inte en aning om vad det är för något... Chaite är väl te gjord på mjölk? Ischailatte...kallt chaite med kaffe? kaffe med chaismak? Nej inte en blekfet aning.. är det gott?



Själv håller jag mig så långt det är möjligt till svenskt bryggkaffe med en skvätt mjölk. ;)

2009-04-16 @ 12:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0