Ukraina 2009


Jag tänkte snart radda upp alla deltagande länders bidrag till Moskva, men jag måste bara belysa Ukraina lite innan. Ukraina som man alltid kan lita på och som alltid (med marginell reservation) skickar något riktigt bra. Vare sig det är något seriöst bra eller något humoristiskt bra, så har de sedan debuten för sex år sedan, lyckats snott åt sig en sjundeplats, två andraplatser och en vinst. I år ska jag låta det vara osagt om det är ett seriöst försök eller ett humoristiskt försök till vinst. Kvinnan som sjunger verkar dock ytterst allvarlig i sin framställning.

Svetlana Loboda heter bruttan som sjunger, Be My Valentine heter låten som redan blivit omtalad och omtyckt av många. Det är en riktig partydänga och jag gillar den skarpt. Kanske kräver den två lyssningar eller tre, mest för att komma över Svetlana själv, i alla fall om man ser hennes framträdande från den nationella uttagningen. Klippet ovan är den officiella videon, men här finns även framträdandet, för den som vill... krydda det hela lite extra med, kosacker, trosor, lösögonfransar och lite annat från upp-och-ner-vända världen. Döm själva. Och missa för allt i världen inte de sista textraderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0