Är jag utdaterad?

Mitt uppdrag för dagen innan jag började jobba var att köpa svarta A3-ark, vilket visade sig vara helt omöjligt. Övertygad om att det skulle finnas, vandrade jag ner till Claes Ohlsson för att inhandla några papper och sedan gå hem men tji fick jag, för på Classe hade de inga andra ark än skrivarpapper.

Efter en funderare om vart det istället skulle kunna finnas stegade jag in mot stan igen med lika misslyckade resultat. Varken på Åhléns, Gallerix eller ens på Vängåvans Bok & Papper fanns det svarta A3-papper.

Jag var t.o.m. in på Lagerhaus och även Lekplaneten och letade men tydligen ritar inte dagens barn längre, för där fanns bara mekaniskt lego, elektroniska robotar och talade dockor. Inte ens kladdkritor.

Slutsatsen blir ingen annan än att det inte går att köpa svart papper större än storlek A4 i staden Sundsvall längre. Mitt hopp ligger nu hos Panduro eller Akademibokhandeln i Birsta. Önska mig lycka till.

Kommentarer
Postat av: Johan

Du kan ju prova LL Papper i Nacksta också

2009-04-30 @ 16:25:16
URL: http://www.ruda.st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0