Videoteket


Jag hörde ett gäng grabbar snacka på gatan och kände en skyldighet att försvara min lokala marknad. Filmuthyrningen nedanför mig har återigen blivit Videoteket efter några månaders ihopslagning med Köpmangatan till Hemmakväll. Grabbarna på gatan tyckte att de istället skulle gå till Köpmangatan för att de har större utbud och är billigare, men då vill jag försvara kära Videoteket lite. Självklart var jag för svensk för att öppna munnen till grabbarna på gatan, därför gör jag det här istället.

Hemmakväll på Köpmangatan må ha ett större utbud av gamla filmer, men där kostar en nyhet fortfarande 50kr att hyra och en äldre film 30kr. På Videoteket kostar en nyhet 40kr och äldre filmer kostar 15kr. På Videoteket har de dessutom glad personal, 2 litersdrickor för 15kr, nötcreme på lösvikt och Ben&Jerry-glass. Så det så!

Kommentarer
Postat av: Daniel

NÖTCREME PÅ LÖSVIKT! Kan du skicka lite till mig? :D

2009-04-16 @ 08:51:52
Postat av: Ing-Marie

Det är Videoteket som gäller för mig! Inte Rai (som det hette förut) på Köpmangatan.

I början på 80-talet hade man ingen video, det hade man inte råd att köpa. På Videoteket kunde man hyra "moviebox" + film. På så sätt kunde man alltså se film hemma. Jag minns att vår första video kostade 4 990 kr. Det var 1986. Tänk då på att jag hade en månadslön på inte ens det dubbla.

2009-04-16 @ 09:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0