Min mormor och choklad

Sms från Johan: "Den grupp som åt mest choklad visade sig löpa en tredjedel så stor risk att dö i hjärtsjukdom som de som inte alls åt choklad." vem fan äter INTE choklad?
Sms till Johan: Ja vilka äter inte choklad? Min mormor i och för sig, hon tycker det är jätteäckligt.
Sms från Johan: Men HUR är det möjligt?!

Hon äter faktiskt inte choklad min mormor. Om man någon gång lyckas övertala henne att smaka lite snörper hon på munnen som bara pensionärer kan göra och grimaserar äcklad. Jag har frågat någon gång hur hon inte kan tycka om choklad och hon förklarade något om att det var när de var krigsbarn i Finland och fick proviant skickad från Sverige, där det fanns med choklad bla. Jag förstår ändå inte logiken, hon borde ju älska choklad av just den anledningen. Det kanske är felassocierat.

Det roliga med henne är att hon ändå alltid har chokladrutor, chokladkakor, chokladrullar och allt var det är, hemma när man hälsar på. Bullar och kakor som hon bakar själv, för hon vet att andra tycker så mycekt om det. Hon bakar allt utan att smaka på det, sedan tittar hon på när andra äter och frågar; var de goda? Lite som Hare Krishna som inte smakar på maten för att Krishna måste vara den första som äter när maten är klar.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Ulrica tycker inte heller om!

2009-08-14 @ 13:23:54
URL: http://diveby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0