Nytta för nöjet

I söndags var jag ut till mor och far i stugan. En lugn och skön dag i solen på bryggan med min bok och endast sms som förbindelse med civilisationen. Det var min plan. När jag öppnar grinden säger pappa: "Vad bra att du kommer, då kan du hjälpa mig att spika upp plankor."

Min pappa är inte en sån som kan lägga sig på en filt och njuta av solen. Då ska han ha en stol att somna i, annars har han mer myror i brallan än den 6-åriga grannpojken som brukar komma över och "va mä" pappa när han bygger, gräver och river. Som tur var innebar min inblandning i byggandet bara att hålla upp vindskivor på stugan medan pappa spikade fast dem. I övrigt låg jag på bryggan och badade med mina vänner änderna, ända tills det började regna.

Fett abdulkazem!
För att citera min bok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0