Fjärde schlageradvent



Deltävling 4 - Malmö
Bidrag 25-32


1. Agnes - Love Love Love
2. Star Pilots - Higher
3. Susanne Alfvengren - Du är älskad där du går
4. Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - Killing Me Tenderly
5. Thorleifs - Sweet Kisses In The Moonlight
6. Sarah Dawn Finer - Moving On
7. Next 3 - Esta Noche
8. Malena Ernman - La Voix

Ja, ikväll är det dags för den sista deltävlingen och de sista låtarna för i år. Jag är redan nervös. Ska vinnaren finnas i den här truppen. Personligen tycker jag inte vi hittat någon klockren vinnare hittills i år, så förväntningarna är höga för kvällen.

Ser man till bilder på kläder och framträdanden, verkar det vara kvällen bjuda på årets i alla fall mest spektakulära deltävling. Agnes gör en halv Perelli, Sahlene och Haukaas gör en halv Ani Lorak, Sarah Dawn Finer gör en... hiss. De här tre plus Malena Ernman är de jag är mest spänd inför och de jag hoppas mest på. Att alla dessa är fantastiska sångerskor, vet vi redan och att recensenter och krönikörer verkar helt betuttade i SDFs låt gör det hela inte mindre spännande.

Hela kvällens startfält är intressant, så när som på Next 3. De vet jag inte om jag kan påstå att jag längtar efter att höra. Det är samtidigt ett väldigt svårt startfält att tippa, de enda som har en garanterad röstarskara är möjligen Agnes som får alla barnröster och så Thorleifs så klart, som får hela dansbandssveriges röster. Tyvärr. Jag har inte lyssnat på låten, men jag har inte mycket till övers för dansband. Särskilt inte i den här tävlingen.

Nu börjar det dra ihop sig och jag måste hinna förbereda inspelningen och starta vindmaskinen. Ikväll hoppas vi på Sarah Dawn Finer, Sahlene & Marie Haukaas Storeng samt Malena Ernman. Heja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0