Just ja, det också!

Jag var på Homebuy och handlade mat samtidigt som jag var på Åhléns och började fundera över en företeelse många verkar ha för sig, säkert även jag själv. 

Det var en rätt stressad kille som gick in i affären samtidigt som jag. Han flängde runt lite och roffade åt sig några saker sedan pilade han iväg strax före mig men tvärstannade och vände. Samtidigt som han vänder säger han tyst för sig själv något i stil med "Just ja, det också!", tittar ner i golvet, spänner sedan blicken på det glömda och skyndar dit.

Varför gör man så när man kommer på att man glömt något och vem pratar man med? Bekräftar man för sig själv att man glömt något eller försöker man verka mindre underlig av att stressa på och plötsligt tvärstanna och vända om? Ungefär som när någon halkar, snabbt reser sig upp och tittar bakåt på marken för att skylla på något obefintligt hål eller isfläck på vägen.

Jag slår vad om att det är en svensk grej.

Kommentarer
Postat av: Tomas Lidén

Att du kan vara på Homebuy och handla mat samtidigt som du är på Åhléns... Are you impressed? I am impressed! Där kan vi snacka om effektivitet!



I övrigt så känner jag igen mig, jag vet helt säkert att jag gör så och ifrågasätter mig själv ibland varför man ens öppnar käften, vem bryr sig liksom.. ;)

2009-02-18 @ 23:49:33
Postat av: Email

Det skulle kunna vara mig du skriver om! Jag handlar alltid på Homebuy, allt som oftast småstressad och trött. Jag vet inte hur många gånger jag har vänt strax innan kassan och betett mig exakt likadant... jag antar att jag är en typisk svensk!

2009-02-20 @ 09:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0