Reklam

Igår satt jag  och försökte följa CSI NY på femman, men jag blev avbruten av reklam hela hela tiden, kändes det som. Samma reklam hela hela tiden. Efter andra avbrottet för hjärntvätt kom jag att tänka på hur mycket seriös forskning det ligger bakom alla produkter i reklam nu för tiden. Har ni tänkt på det?

Det är fläcksökande teknologi i Vanish, fransförlängande teknologi i Maxfactors mascara, det är aktiva ämnen i lamisil, tre aktiva probiotiska bakterier i yoghurt-shots och det är biokapslar med collagen i Loreals hudkrämer.

Visst är det fantastiskt, va? Vi måste snart ha nått utopi med de här fantastiska, vetenskapliga, teknologiska, aktiva, probiotiska produkterna. Jag säger då det. Undrens tid är inte förbi. Det känns skönt att veta att seriös forskning ligger bakom alla de här produkterna. Annars skulle man ju inte veta om man blev lurad, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Q

Åh - det finns ingenting som är så jobbigt som reklam 3-5minuter varje kvart...man tappar ju greppet om filmen/programmet. Sucka!



Välkommen, hos mig kan du läsa om allt och lite till, och prenumeranter är guld-värda (eftersom jag bara har 3, bad):

http://www.metrobloggen.se/CLiine

2009-02-23 @ 16:48:09
URL: http://www.metrobloggen.se/CLiine
Postat av: My

Tänkte att jag skulle skriva ett mail till dig, men så kom jag på att jag inte minns din adress.



Är lite nyfiken på hur det går för dig med vårt löfte? börjar ju närma sig halvtid nu. Är otroligt nyfiken känner jag nu... ;P Vi får höras om det!

2009-02-24 @ 16:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0