This is our night

Igår valde Grekland fram sitt bidrag till Moskva i maj. Sakis framförde de tre tävlande bidragen "live" och både jurygrupperna och tittarna var överrens om att This is our night var kvällens vinnare. Den vann med dryga 61% över de andra två bidragen Out of control och Right on time. Personligen har jag inte kunnat lyssna på låtarna eftersom min lilla tacosvett-dator tycker youtube är alldeles för jobbigt, men ingen av de tre låtarna sägs vara av samma hit-material som Sakis förra bidrag till Eurovisionen, Shake it från 2004. Då slutade han på en 3e-plats och är därför självklart en förhandsfavorit i år. Jag vågar nästan gissa på en topp 3 för honom igen, redan nu. Kanske gör han en Dima Bilan? En bra låt verkar ju inte vara något måste för det. Avgör själva. (För att bara nämna något om produktionen så tycker jag svt har lite att lära här. I alla fall vad gäller användningen av projektorskärmar.)

This is our night, 2009.
 
Shake it, 2004.

Kommentarer
Postat av: Petter

Jag tyckte han hade jättedålig röst. Åtminstone i det här youtubeklippet.

2009-02-19 @ 17:27:03
Postat av: danten89

Han sjunger som en kratta och text här och där snodd från Hero, skitlåt. Alltid älskat Greklands bidrag men i år är det ett bottennapp.

2009-03-12 @ 15:00:06
URL: http://animalcity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0