Tio till två

Imorse offrade jag att duscha för att få ligga kvar i sängen och snooza i ytterligare en halvtimme. "Jag måste ändå duscha igen när jag har klippt mig", tänkte jag.

Jag gjorde mig klar, åkte till sjukhuset, tog min sista Twinrix-spruta, åkte ner på stan, satte in pengar på banken, växlade till mig tior, shoppade loss på apoteket, strosade förbi MQ, provade tre skjortor och en kofta på rea, köpte en skjorta, gick till min frisör och klippte mig, svängde in hos en urmakare som bytte batteriet i min klocka som stått stilla i några månader, åt lunch på Pizza City med Nathalie och följde med henne till skolan och satt ett tag och tittade på deras hemska tentaplugg. Sedan åkte jag hem. Jag kan inte minnas senast jag var så effektiv i fyra timmar. Det är fascinerande vilken disciplin man (läs jag) får när man kliver upp tidigt en ledig dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0