Kör försiktigt

I veckan gjorde jag en vurpa. Jag fick sladd med bilen i den nyfallna, oskottade snön, snurrade ett varv, slog i snövallen och voltade två varv nerför en slänt, ut på en åker. Jag hade tur och klarade mig med några skärsår på händerna och en lite mörbultad kropp, men bilen blev skrot.

Idag åkte jag förbi en bil som stod på tvärkant över snövallen på en väg, med nosen pekandes ner mot diket. Jag tänkte bara påminna om att det är halt ute och att saker som man tänker inte kommer att hända, faktiskt kan hända. Och behåll mobilen i jackfickan, lägg den inte i något fack eller på någon avsats i bilen, så flyger den inte ut genom eventuella krossade rutor.

Kör försiktigt.

Kommentarer
Postat av: Tomas Lidén

Man ska ALDRIG ha lösa föremål i bilen för de flyger omkring som gud vet vad när bilen snurrar. Får ni chansen, testa en vältbil så får ni se (Brukar ofta finnas på mässor och annat där vägverket eller liknande har en monter). Ingenting ligger kvar där man la det!



(Och att man ska ha bilbälte behöver vi väl inte prata om? ;) Och det är inte för att det kostar 1500 i böter att inte ha det!!)



Sådär, dagens moralpredikan avklarad!

2009-01-24 @ 18:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0