...

Jag läste härom veckan att Margret Thatcher drabbades av en stroke för något år sedan som gjort att hon helt tappat sitt närminne. Sedan dess har jag funderat några gånger på hur det egentligen fungerar för henne. Minns hon något över huvud taget som händer efter stroken? För är det inte så att händelser först hamnar i närminnet och sedan förflyttas till långtidsminnet?

Det borde ju vara som att bli direkt senil, om någon skulle säga "säg efter mig", så kan hon absolut inte göra det för hon har glömt det direkt efter att hon hört det. Jobbigt läge.

Nu har jag glömt bort vart jag ville komma med det här inlägget. Om jag ville komma någonstans. Nåväl.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Haha ja punkterna passade bra!

2009-06-20 @ 23:05:59
URL: http://diveby.blogg.se/
Postat av: Poffis

Kan man säga att du i princip är Margret Thatcher då?

2009-06-21 @ 00:10:21
URL: http://stefanlundkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0