Motvind

Varför ska det alltid blåsa motvind när man cyklar?! Få saker är så irriterande som när man trampar och trampar men knappt kommer framåt. Jag citerar en arbetskamrat:

-Visst skulle jag kunna cykla också men hur jävla roligt är det då när det blåser så cykelfan står still?!

När jag var liten brukade jag tänka att jag skulle bita vinden riktigt hårt när jag cyklade. Något straff skulle den ju ha, tänkte jag. Det kändes faktiskt lite bättre när jag gjorde det.

I Bergsåker finns en backe förbi travbanan som var otroligt jobbig att cykla uppför när jag var liten. Nu för tiden är det snarare en knappt märkbar höjdskillnad. När jag cyklade i den klagade jag som en grinig unge att det var jobbigt, så pappa fick cykla bredvid och putta på mig i ryggen och skjuta iväg mig uppför sista knixen. Av mamma fick jag istället det andfådda svaret; prata inte med mig när jag cyklar i uppförsbackar! Uppenbarligen var det lika jobbigt för henne.

Kommentarer
Postat av: Tom

Jag förstår inte vad du pratar om.

2009-06-24 @ 21:41:02
URL: http://wieselblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0