Grek på posten

Igår var en vän till mamma, bosatt i Grekland hemma i Sundsvall och hälsade på. Vi kom in på Eurovision och hon berättade om när Sakis Rouvas blev populär i Grekland. Hon och en väninna tog med sig sina barn, då fyra år, till en konsert bara för att själva få se honom.

Sedan skällde hon lite på mig när jag berättade att jag beställt skivor från Grekland och när vi sade hej då klargjorde hon på största grekiska/icke-svenska vis att hon skulle skicka pasticio-pasta till mamma och några välvalda skivor till mig. Därmed basta. Spännande!

Kommentarer
Postat av: J

Är det bara jag, eller fattas det ett komma i första meningen kanske? ;)

Sen när jag ändå är igång, är välvalda ett ord, är inte det en "ihopskrivning"? :P

2009-03-23 @ 18:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0