Poco Loco

I helgen besökte jag en kompis som bor i en lägenhet bredvid en gammal spansk kvinna. När jag kommer in i trapphuset från gatan går en annan kille strax framför mig och till spanjorskans dörr i hörnet alldeles intill dörren jag ska till. För att undvika en tryckande tystnad och för att vara lite trevlig drog jag till med en sån typisk svensk-replik som jag skrivit om förut.

Jag: Vi tar varsin dörr. (Med ett fånigt leende)
Killen: Ja precis, precis. (Med lika fånigt leende)

Sedan öppnar den spanska kvinnan dörren och frågar killen vem han pratar med. Jag har aldrig lärt mig mycket mer spanska än några utvalda ord men ett ord i hans svar kan jag i alla fall; "loco".

Där fick jag för att försöka vara svenskt trevlig. Bättre att bara vara svenskt tyst istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0