Hero & Glory

Jag tänkte bara att jag skulle jämföra Måns' Hope & Glory med Charlottes Hero. Vi kan börja med att titta på texten i refrängen. Den är uppbygd på precis exakt samma sätt att det nästan är skrämmande hur det kan vara en annan låt. Jag skulle nog tycka om den om det inte vore för att vi hörde, skickade och (typ) förlorade med exakt samma låt ifjol, men nu skulle jag skämmas om vi skickade samma pretentiösa icke-vinnarkoncept igen.

Om du kan låtarna går det inte att missta sig på likheterna, de är alldeles för stora. Om du inte kan dem ännu så lyssna på här nedanför. Mening för mening är den uppbyggd likadan och på sina ställen t.o.m. med samma ord.

Don't stop!

I'm still standing for hope and glory
I'll be fighting for my love story
I'm still standing for hope and glory, now...
All the battles I lost and the battles I won
This will be the one, this will be the one

Ohh, I'm still standing for hope and glory
Love, it's gonna be the one

Ohoh!
Out of the light like a star, like a hero
Love will survive
Taking a fight is the life of a hero
Staying alive
This is a story of love and compassion
Only heroes can tell

Ohoh, out of the light like a star like a hero
Love, will survive



Kommentarer
Postat av: Marty87

I just know Hero (Charlotte) became a hit in the Netherlands.. Heard the song alot while I was going out. I fear the same will happen with this song (hope & glory) when I get back there.



First time I heard this I thought it was very similar indeed to the song of last year. Though in my opinion hope & glory is definitely better than HEAT.

2009-03-11 @ 23:15:15
Postat av: C

Det där märkte man ju redan då man hörde Hope and Glory första gången. Årets melodifestival har varit en fin liten kavalkad av "åtevinning". =P

2009-03-13 @ 10:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0